Utdeling av brosjyremateriell

Utdeling av brosjyremateriell

Hvis det ikke er plass til å lage en så vidt omfattende stand, eller det ikke er naturlig for publikum å stoppe opp på det stedet dere har valgt, kan dere naturligvis begrense dere til å dele ut brosjyremateriell. Det kan også gi en god oppmerksomhetseffekt, men dere vil naturligvis miste muligheten til å komme i kontakt med de som måtte være spesielt interesserte.


Utdeling av brosjyremateriell postalt

Brosjyremateriell kan dere naturligvis også deles ut postalt. Men det kan være en relativt kostbar måte å profilere seg på, hvis dere er avhengig av å benytte postverket til å bringe ut informasjonsmateriellet til husstandene. Idrettsklubber o.a. påtar seg gjerne også slike oppdrag mot betaling, men kostnadene vil også med en slik framgangsmåte bli relativt høye. Fordelen med postal utsendelse er at dere sikrer at alle hustander får materiellet, og ikke bare de som tilfeldigvis passerer en stand. Og vi kan forsikre de som måtte være i tvile om at også brosjyrer i postkasser blir lest. I forbindelse med et opplæringstilbud i Østfold og Follo ble det delt ut ikke mindre enn 40.000 brosjyrer til alle husstander i Follo. Selv 2-3 år etter nyter klubbene effekten av den innsatsen. De benyttet egne medlemmer til utdeling av brosjyremateriellet for å holde kostnadene nede. Ved hjelp av rodekart fra Posten ble det kartlagt hvordan klubbene best kunne fordele arbeidsoppgaven på medlemmene, slik at ingen ble belastet med mer enn 2-3 timers arbeidsinnsats for dele ut brosjyremateriellet.